Vlastná značka.

Podnikanie na Amazone je o vlastnej značke.

Keď zoberieme do úvahy značky ako sú napr. Nike, Phillips, Sony, Dove, Mattel, prečo sú také úspešné? že by to bolo tým, že sú naozaj jedinečné a najlepšie na celom svete? Možno……….ale skôr si myslím, že je to tým, že niekto tie značky najprv jednoducho vymyslel a zacielil na skvelý marketing.

Je to značka čo ich výrobky reprezentuje. Vo svojom jadre, značka ukazuje, ako sa spotrebiteľ cíti, keď si výrobok kúpi, používa, alebo čo si myslí o vašom produkte. To zahŕňa názov, logo a obal produktu. Značka predstavuje sľub, predstavu a očakávanie.

Podľa správy eCommerceFuel v roku 2017:

„Firmy, ktoré predávajú svoje vlastné značkové produkty, rastú o 50% rýchlejšie ako tie, ktoré predávajú produkty niekoho iného“

Ak chce niekto v dnešnej dobe uspieť predajom produktov na Amazone bez vlastnej značky je to takmer nemožné.

Vytvorenie vlastnej značky.

Vaša značka by Vás mala definovať, kto ste a čo robíte. Značka by mala vystihovať čo je špeciálne na Vašom produkte (nejaká pridaná hodnota), prečo by si práve Váš produkt mal niekto kúpiť namiesto nejakého iného. Napr. prečo by si mal niekto kúpiť tenisky Nike pred konkurenčnou značkou Adidas? Je to všetko o značke.

Pri výbere značky si musíte sa najprv zamyslieť komu bude produkt určený. Kto je Váš zákazník? Aký problém(y) vyriešíte Vaším produktom?

Úspešná značka vytvára dôverný vzťah medzi firmou a zákazníkom, znásobuje príjem  a v neposlednom rade vytvára stále sa vracajúcich zákazníkov 🙂

Hodnota Vašej značky.

V prvom rade každá značka musí ponúkať určitú pridanú hodnotu pre zákazníka inak to nemá význam.

  • Čo robí Vašu značku výnimočnou oproti konkurencii?
  • V čom je odlišný Váš produkt ?
  • Ako rieši problém (v cieľovej skupine zákazníkov) ?

Vytvorenie názvu značky.

Ako vybrať správny názov pre Váš produkt? Musíte sa zase zamyslieť na tým kto bude Váš zákazník a čo to bude za produkt. Ak bude Váš produkt napr. kefka na fľaše (Bottle Brush) a názov značky bude buď Bootie Bottle Brush alebo BBB bude to mať vplyv na to kto si kúpi Váš produkt.

Dizajn loga.

Dokonca už aj bez názvu môže byť Vaša značka rozoznateľná. Napr. taký Apple stačí vidieť logo nahryznutého jablka a hneď každý vie o akú značku sa jedná 🙂

  • Čo chcete predávať a kto je Váš zákazník?
  • Čo si zákazník pomyslí keď uvidí Vašu značku?
  • Aké emócie chcete logom vyjadriť?

Treba zobrať do úvahy napr. následovné:

  • Typ písma (Georgia, Arial, Comic Sans atď.)
  • Psychológia obrysov (kruhové tvary nesú pozitívny odkaz ženskosti, rovné tvary sú viac praktické a trojuholníkové tvary nesú odkaz sily a mužnosti)
  • Psychológia farieb (farby ako modrá a šedá sa zdajú byť viac nevábne ale červená pôsobí pre zmenu agresívne)

Logo si môžete dať spraviť za pár $$$ (USD 5-25 podľa náročnosti) na stránke www.fiverr.com

Stačí sa tam zdarma zaregistrovať a zadať do vyhľadávača logo alebo logo design a vybrať si z nespočetného množstva grafikov. Zadáte zákazku (ak už mate svoju predstavu o logu) a do 3-7 dní máte logo na svete 🙂 Odporúčam sa vopred dohodnúť s predávajúcim aby spravil logo do súboru AI alebo PDF v krivkách, nakoľko tieto súbory sú potrebné pre potlač resp. vygravírovanie Vášho loga na produkty príp. na obalový materiál. Podnikanie na Amazone je v skutku ako každé iné akurát je to väčšia zábava 🙂

Peter Kováč
Mojou vášňou je Amazon – novodobý stroj na peniaze. Úspešne podnikám na amazone v USA, UK, Nemecku, Taliansku, Francúzsku dokonca i v Španielsku pritom "pracujem" iba pár hodín denne. Naučím aj Vás ako rozbehnúť svoj vlastný biznis na Amazone a zmeniť život k lepšiemu v priebehu pár mesiacov. Môj príbeh si môžete prečítať tu >>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *